Світ вступає у століття людини. Більше, ніж будь – коли, ми зобов’язані думати зараз про те, що ми вкладаємо в душу людини.

В. Сухомлинський

Скарбничка мудрих думок




Педагогічні заповіді: 

  • Завжди говори правду дітям, навіть тоді, коли це невигідно для тебе. 
  • Не намагайся силою досягнути успіху. 
  • Будь великодушним – умій прощати. 
  • Не забувай хвалити. Хвали в міру, уміючи. 
  • Помічай найменші успіхи учня. 
  • Оцінюй тільки вчинки дитини, а не її саму.
  •  Знайди ключ до кожного. 
  • Починай навчання не з букваря чи формул, а з радості. 
  • Коли розмовляєш із дитиною, завжди дивись їй в очі. 
  • Ніколи не карай одразу учня, котрий завинив. 
  • Висловлюйся якомога ясніше й чіткіше. 
  • Не вбивай у дітях казку. 
  • Думай про дитячий «банк щасливих спогадів». 
  • Тільки наблизивши до себе дитину, можна впливати на розвиток його духовного світу.
  • Діти не повинні йти від вчителя підкореними.
  •  Визнавай права учня на помилку. 
  • До того часу, поки в дітей є віра в добро, людину, ідеал, є й виховання. 
  • Дитина ставиться до тебе так, як до неї ставляться дорослі.
  •  Не кажи про учня «нездібний», а кажи: «Здібності в нього ще не розкриті».
  •  Краще виховання – запрошення учня до роздумів. 
  • Не «заводься» з учнями. Жодних нотацій.
  •  Не можна говорити учням тільки про їхні недоліки.
  •  Не використовуй оцінки як засіб покарання.
  •  Необдумане покарання дуже шкодить.
  •  Завищенні вимоги до учня – одна з причин конфліктів. 
  • Учень, упевнений у неможливості змінити щось, відмовляється від пошуку. 
  • Від постійних невдач діти озлоблюються. 
  • Важкі діти – це ті, котрих зрадили батьки.




Золоті правила педагога 

1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.  
2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.  
3. Гроші та педагогіка малосумісні.  
4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.  
5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили. 
6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.  
7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся. 
8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.  
9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.  
10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона. 
11. Намагайся їсти кожен день.  
12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.  13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.  
14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.  
15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.  
16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.  
17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.  
18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей. 
 19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.  
20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.  
21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.  
22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.  
23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".  
24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.  
25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.  
26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.  
27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.



Поради тим, хто віддає своє серце дітям 
  • Завжди посміхайтесь. 
  • Любіть кожну дитину і вчіть щастю любові. 
  • Поповнюйте свої знання і вчіть щастю знань. 
  • Проявляйте інтерес до життя дитини.  
  • Допомагайте дитині знайти своє "я".  
  • Радійте, коли дитина досягає успіху.  
  • Культивуйте в собі великий дар терпіння. 
  • Говоріть з дітьми спокійно. 
  • Висловлюйте дітям подяку за роботу на уроці. 
  • Слухайте своє серце, бо тільки своїм серцем дійдете до сердець дітей.


Рецепт приготування хорошого уроку 

            Візьміть дюжину найкращих емоцій. 
            Ретельно відберіть тільки ті, що позбавлені  розчарувань, злопам'ятності та злості. 
            Після того, як ви відібрали ці дванадцять емоцій, розділіть їх на п'ять (або шість чи  сім) уроків, які вам доводиться проводити кожного вашого робочого дня.   Додайте до кожного свого уроку: 

  • 12 порцій мудрості,  
  • 11 порцій терпіння, 
  • 10 порцій хоробрості, 
  • 9 порцій працездатності, 
  • 8 порцій оптимізму,  
  • 7 порцій відданості своїй справі, 
  • 6 порцій вільнодумства,  
  • 5 порцій доброти,  
  • 4 порції відпочинку й турботи про здоров'я,  
  • 3 порції гумору,  
  • 2 порції такту,  
  • 1 порцію віри в кожного свого учня.                                                                                  Для того, щоб додати гостроти та насолоди вашому уроку, додайте до нього ложечку гарного настрою, скибку нерозсудливості, за смаком розваги, обов'язково додайте гри й рясно посипте все гарним добрим гумором.                                                                                                                                   А тепер налийте любов до дітей і збийте все енергійними  рухами, не допускаючи застою.  Поставте вашу страву на вогонь дитячих сердець. Прикрасьте свою страву посмішками, родзинками та гілочками радості.  Перед подачею учням  урок сервірується спокоєм, самовідданістю  та професіоналізмом учителя.  Чітко додержуйтесь цього рецепту,  у точності дотримуючись інгредієнтів страви при підготовці кожного свого уроку. Приємного вам апетиту, шановні колеги!                   Апетиту до вчительської праці та творчості!


Школа - особливий світ, де сміються і плачуть, радіють і засмучуються,  де розбивають носи і коліна, складають вірші і пісні. І в центрі усього цього – трагічний і прекрасний образ учителя. Чому трагічний? Тому що усі людські невдачі – це його невдачі. Усі трагедії, які відбуваються у світі людей, – це його трагедії. І в той же час учитель прекрасний, тому що усі кращі діяння на Землі йдуть від нього. Він прекрасний, тому що завжди занурений у світ дитинства.

Сім золотих правил для вчителя 

1. Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком. 
2. Інтелігентом не можна прикинутися. 
3. Ввічливість виховується тільки ввічливістю і нічим іншим. 
4."Магічна десятка":порахуйте до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим. 
5. Мудрець шукає все в самому собі , нерозумна людина - в іншому.  
6. Жодна велика перемога неможлива , якщо її не передує мала перемога над самим собою. 
7. Перші кроки завжди найважчі.






Рецепт учительського щастя 
Візьміть чашу терпіння, 
Налийте туди повне серце любові, 
Вкиньте дві пригорщі щедрості, 
Хлюпніть туди ж гумору,
 Посипте добром, 
Додайте якомога більше віри, 
І все це добре перемішайте. 
Потім намажте на шматок відпущеного вам життя 
І пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху.






Знаходьте час для роботи. Це – запорука успіху! Знаходьте час для роздумів. Це - джерело сили! Знаходьте час для гри. Це – секрет молодості! Знаходьте час для читання. Це – основа знань! Знаходьте час для дружби. Це – умова щастя! Знаходьте час для мрії. Це – шлях до зірок! 
Знаходьте час для любові. Це - істинна радість життя! Знаходьте час для веселощів. Це – музика душі!

Про дітей і  виховання

  1. Інноваційна діяльність — це гарно організована, раціональна і систематична робота.
       П. Друкер
     
  2. Багато чого я навчився у своїх наставників, ще більше у своїх товаришів, та найбільше у своїх учнів.
       Талмуд
     
  3. Будь правдивий навіть до дитини: виконуй обіцянку, інакше привчиш її до неправди.
       Лев ТОЛСТОЙ
     
  4. Будь найкращим, набувай багатства, але залишайся скромним.
       Гордон Драйден
     
  5. Будьте самі і людиною, і дитиною для того, щоб учити дитину.
       В.Ф. Одоєвський
     
  6. Бути правдивими і чесними з дітьми, не ховаючи від них того, що відбувається в душі, є єдиним вихованням.
       Лев ТОЛСТОЙ
     
  7. Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня.
       К. Федін
     
  8. Ваша сила — віра в себе.
    Ваша свобода — відповідальність за власний розвиток.
    Ваші здібності — культура самостворення.
       А. Смоловик
     
  9. Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто най краще реагує на зміни, що відбуваються.
       Гордон Драйден
     
  10. Виховання – це наука, що навчає наших дітей обходитися без нас.
       Ернст Легуве
     
  11. Виховання дітей – ризикована справа. Адже у випадку удачі остання досягнута ціною великої праці і турботи, у випадку ж невдачі горе не порівняти ні з яким іншим.
       ДЕМОКРИТ
     
  12. Виховання дітей це тільки самовдосконалення, якому ніщо не допомагає стільки, як діти.
       Лев ТОЛСТОЙ
     
  13. Виховання це вплив на серце тих, кого ми виховуємо.
       Лев ТОЛСТОЙ
     
  14. Виховати не значить тільки вигодувати і винянчити, але і дати напрямок серцю і розумові.
       Віссаріон БЄЛІНСЬКИЙ
     
  15. Виховувати – не значить говорити дітям гарні слова, наставляти їх, а насамперед самому жити по-людськи.
       Олексій Острогорський
     
  16. Виховувати – не значить тільки годувати й пестити, але й дати напрямок серцю і розуму.
       Віссаріон БЄЛІНСЬКИЙ
     
  17. Виховуючи дитину, потрібно думати про майбутню її старість.
       Жозеф Жубер
     
  18. Виховуючи свою дитину, ти виховаєш себе, затверджуєш свою людську гідність.
       Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ
     
  19. Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал.
       Мартін Лютер Кінг
     
  20. Вчення моє полягає лише в тому, щоб мати чисте серце і любити свого ближнього як самого себе.
       Конфуцій
     
  21. Головний зміст і мета сімейного життя – виховання дітей.
       Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ
     
  22. Діти збільшують наші життєві турботи і тривоги, але в той же час завдяки їм смерть не здається нам такою страшною.
       Френсис БЕКОН
     
  23. Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві.
       Ш. Амонашвілі
     
  24. Дитина — вище творіння Природи і Космосу і несе в собі їхні риси — могутність і безмежність.
       Ш. Амонашвілі
     
  25. Дитина — це явище в нашому житті, а не випадковість.
       Ш. Амонашвілі
     
  26. Завдання школи — навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя.
       П. Блонський
     
  27. Кожна людина має відчути, що вона мусить знайти свою життєву місію.
       Мартін Лютер Кінг
     
  28. Коли людина мислить, вона має сумнів, але вона впевнена, коли діє.
       А. Франс
     
  29. Кращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими.
       Оскар УАЙЛЬД
     
  30. Лише той Учитель, хто живе так, як навчає.
       Г. Сковорода
     
  31. Людина має відповідати за інших, діяти разом у напрямку досягнення мети.
       Д.Брюннер
     
  32. Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці.
       Гордон Драйден
     
  33. Ми навчаємося не для школи, а для життя.
       Сенека Молодший
     
  34. Мозок людини здатен учитися все життя — з моменту народження до самої смерті.
       Гордон Драйден
     
  35. Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй.
       Конфуцій
     
  36. Ніщо велике ніколи не було досягнуто без ентузіазму.
       Р. Емерсон
     
  37. Навчання — це зміна здивування розумінням.
       В. Кротов
     
  38. Найбільша помилка, якої припускаються у вихованні, – не привчають юнацтво до самостійного міркування.
       Готхольд Ефраїм Лессінг
     
  39. Найголовніша формула успіху — знання «як поводитися з людьми».
       Т. Рузвельт
     
  40. Найперше, що має зробити вчитель, — це розвинути в учня дух допитливості.
       Д. Менделєєв
     
  41. Наші знання — це сума того, чого ми навчилися, й того, що ми забули.
       М. Ебнер-Ешенбах
     
  42. Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем.
       Ш. Амонашвілі
     
  43. Пам’ятай: усі ми разом розумніші, ніж кожен із нас.
       Гордон Драйден
     
  44. Плекайте дітей ваших у доброчинності: тільки вона одна й може дати щастя.
       Людвіг Бетховен
     
  45. Прокладай шлях до розуму людини через її серце.
       Ф. Честерфілд
     
  46. Роби велике не обіцяючи великого.
       Піфагор
     
  47. Розірвану сорочку можна швидко зашити, але брутальні слова непоправно розбивають серце дитини.
       Генрі Лонгфелло
     
  48. Розум являє собою суму найкращих наших почуттів.
       П. Шеллі
     
  49. Серце віддаю дітям.
       В. Сухомлинський
     
  50. Скільки б ти не жив, усе життя слід навчатися.
       Сенека
     
  51. Творчість — це не розкіш для обраних, а загальна біологічна потреба, інколи не усвідомлена нами.
       Г. Іванов
     
  52. Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися.
       Г. Апьтшуллер
     
  53. Ти можеш!» — повинен нагадувати вчитель учневі.
    «Він може!» — повинен нагадувати колектив.
    «Я можу!» — повинен повірити в себе учень.
       В. Шаталов
     
  54. Урок — перше вогнище, зігрівшись біля якого людина прагне стати мислителем.
       Г. О. Пуліна
     
  55. Усі батьки хочуть, щоб їхні діти здійснили те, що не вдалося їм самим.
       Йоганн Вольфґанґ ҐЕТЕ
     
  56. Усе моральне виховання дітей зводиться до хорошого прикладу. Живіть добре або хоч намагайтеся жити добре, і ви мірою вашого успіху в житті добре виховаєте дітей.
       Лев ТОЛСТОЙ
     
  57. Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить.
       М. Форбс
     
  58. Учитель — це людина, котра вирощує дві думки там, де раніше зростала одна.
       Е. Хоббард
     
  59. Якщо ти віднайдеш у своєму серці турботу про когось іншого, ти досягнеш успіху.
       Мая Ангелоу


Немає коментарів:

Дописати коментар