Світ вступає у століття людини. Більше, ніж будь – коли, ми зобов’язані думати зараз про те, що ми вкладаємо в душу людини.

В. Сухомлинський

Помічничок для учнів




Тут ти можеш прочитати комікс про безпечні дії в мережі Інтернет



 1. Уважно читаємо задачу 2-3 рази, визначаємо головні слова.
 2. Записуємо коротку умову.
 3. Аналізуємо, що позначає кожне число і чи можна розв`язати задачу одразу.
 4. Якщо задача проста, пояснюємо як відповісти на питання.
 5. Якщо задача складна, продовжуємо аналізувати, складаємо схему  розв`язання.
 6. За схемою записуємо розв`язання з поясненням на кожну дію, вираз і повну  відповідь.
7. Увага! Відповідь починаємо записувати з числа.



ПАМ’ЯТКА 
роботи над помилками для учнів початкових класів 

Пам'ятай, що роботу над помилками необхідно починати з нового рядка


1.
 Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.

2. Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.

3. Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.

4. Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.

5. Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.

6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.

7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.

8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.

9. Сумнівні глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний. Підкресли букву сумнівного приголосного.

10. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.

11. Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).

12. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний.

13. Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе помилка.

14. Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.

15. Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.

16. Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.

17. Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пишуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік¬сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.

18. Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.

19. Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати, недосипати, недобачати).

20. Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.

21. Відмінкові закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.

22. Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.

23. Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач дієвідміну - перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у закінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.

24. Правопис особових займенників.
Випиши займенник. Визнач особу, відмінок і число.

25. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.























Правила для учнів
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ЇДАЛЬНІ.

Входити в їдальню треба організовано.Не штовхайсяне кричидотримуйся порядок!
Перед їжею завжди мий руки.
Не розмовляй під час їжі.
Не відсувай свою брудну тарілку в бік сусіда.
Після їжі прибирай за собою посуд.
Йдучи, скажи спасибі тимхто тебе нагодував!









ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В БІБЛІОТЕЦІ.

В бібліотеці дотримуйся порядок, веди себе тихо, голосно не розмовляй.
Увійшовши, привітайся з бібліотекарем, а отримавши книгу, обов'язково скажи спасибі.
Книгу бери тільки чистими руками.
У книзі не загибай кути, користуйся закладкою.
Якщо книга пошкоджена, «підлікуй» її.
Бібліотечні книги бережи особливо, оскільки вони призначені для багатьох людей!

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В АКТОВОМУ ЗАЛІ.
 На свято приходь в парадному одязі, в начищеному взутті.Спокійно, не заважаючи оточуючим, займи своє місце, не штовхайся!В очікування свята виявляй терпіння, не можна кричати, штовхатись, бігати.Як тільки оголосять про початок, припини розмови, уважно дивись, слухай.Не переходь з місця на місце, не йди до закінчення заходу.Не смійся, якщо на сцені виникла якась незручність.Після закінчення, не штовхаючись, вийди з залу спокійно. Не квапся, не забудь подякувати артистам.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА ШКІЛЬНОМУ ПОДВІР'Ї, СТАДІОНІ.
Подивися, чи немає занять на стадіоні під час твоєї прогулянкичи не будеш ти заважати своєю присутністю хлопцям.
На спортивному майданчику будь уважнийсходитурнік можуть бутинебезпечними у разі неправильного поводження.Не підходь до небезпечних споруд (наприкладтрансформаторна будка).
Грай з друзями в безпечні ігрине залазь на паркани, дахидерева.
Будь дружнім з друзямиРазом грати веселіше.
Зелені насадження прикрашають шкільний двірНе рви квітине ламай дерева!
Якщо побіг грати кудись від хатине забудь попередити про це батьків.






  ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ШКОЛІ. 
У школу варто приходити акуратно одягненим, причесанным.
Усі шкільні речі повинні бути в порядку, акуратно покладені в портфель.
У школу треба приходити вчасно, без запізнень. Коли входиш у школу, не треба штовхатися, випереджати всіх. Перед входом потрібно ретельно витерти або вимити взуття.
Хлопчики при вході в школу повинні зняти головний убір.
Коли входиш у клас, потрібно привітатися з вчителем і однокласниками.
Якщо спізнився на урок і заходиш в клас після дзвоника, необхідно постукати в клас, запитати дозволу вчителя і вибачитися.
 Якщо в клас входить дорослий, все тихо і спокійно встати, а сісти можна тільки після дозволу.
Якщо вчитель задає питання класу, а ти хочеш відповісти, не викрикуй, а підніми руку. Руку треба піднімати і тоді, коли хочеш щось запитати у вчителя.
Звертаючись з проханням до вчителя або товаришам, потрібно вживати ввічливі слова.
Кожен школяр повинен берегти свою парту і стілець, не ламати її, не писати на ній, не дряпати гострими предметами.
Виходити на зміну можна тільки після того, як дозволив вчитель.
В коридорі не можна бігати і кричати.
 Під час зміни грають в спокійні ігри.
З усіма дорослими, яких зустрічаєш перший раз за день, треба вітатися.
Якщо в дверях зустрівся дорослий, потрібно дати йому дорогу. Якщо поруч з хлопчиком йде дівчинка, він повинен пропустити її вперед.
Папірця, недогризки треба кидати в урну.

    Немає коментарів:

    Дописати коментар